Macrovision's FlexNet Publisher Solution Selected by Thermo

SANTA CLARA, CA - 10. April 2006 - Macrovision® Corporation (Nasdaq: MVSN) today announced that Thermo Electron Corporation will use Macrovision's electronic licensing software to automate licensing models for Thermo's informatics solutions, providing its customers with flexible options for pricing, packaging and product usage.

Global hardware and software organizations across all industries -- such as life sciences, manufacturing, electronics, healthcare and automotive -- are migrating towards a more software-centric business model to add value to and differentiate their products. By automating their licensing models, companies can benefit from electronic licensing, entitlement management and electronic updates. They can manage their business more effectively and respond faster to market change and customer requests.

Thermo will implement Macrovision's FlexNet Publisher across all of its informatics products.

"Providing electronic licensing models is an important benefit to customers, as many have unique procurement requirements that are easily enabled by electronic licensing," said David Shin, director of technology of Thermo's Informatics business. "The integration of Macrovision's digital value management offerings with our products and across our supply chain will help us serve a broader target audience, improving operational efficiencies and enabling high levels of customer self service."

FlexNet Publisher allows users access to product components that are most applicable and beneficial to their responsibilities. And based on metrics that are defined in the licensing agreement and enforced electronically by FlexNet Publisher, customers will be able to track how much and how often a product is used by individuals or groups. Additionally, customers will be able to quickly log into an application, whether just once or multiple times daily, and do it just as seamlessly whether they are across the hall from their central lab or across the globe.

By having the flexibility to easily access applications from any location, Thermo's customers can monitor their internal usage of Thermo's products, track their own entitlements more effectively and capture audit trails of product usage – all of which will help them better comply with FDA mandates.

"We are very pleased to welcome Thermo to our family of Macrovision customers," said Fred Amoroso, CEO of Macrovision. "We are committed to helping Thermo successfully automate its informatics licensing models so they can continue to bring value to their customers."

Three of the world's largest life sciences companies and three of the largest global medical equipment suppliers use Macrovision's FlexNet Publisher software. This underscores the strategic importance of electronic licensing in the life sciences and medical equipment verticals, where FDA compliance strongly impacts technology, usage models, auditing and business models.

Flexera hat eine neue Art und Weise, wie Software gekauft, verkauft, verwaltet und sicherer wird. Dabei betrachtet Flexera die Softwareindustrie als eine Supply Chain und versetzt seine Kunden in die Lage, ihren Einkauf und Verkauf von Software und Technologie-Asset-Daten gewinnbringender, zuverlässiger und effektiver zu gestalten. Unsere Monetarisierungs- und Sicherheitslösungen unterstützen Softwareverkäufer bei der Transformation ihrer Geschäftsmodelle zur Steigerung wiederkehrender Umsätze und zur Minimierung der aus Open Source resultierenden Risiken. Unsere Lösungen für Vulnerability und Software Asset Management (SAM) reduzieren Verschwendung und Ungewissheit beim Erwerb von Anwendungen und unterstützen Unternehmen dabei, zielgerichtet nur die benötigten Software- und Cloud-Services zu kaufen, vorhandene Software zu verwalten und Risiken im Zusammenhang mit Compliance und Sicherheit zu reduzieren. Flexera stellte die weltweit größte und umfangreichste Sammlung von Marktinformationen zu IT-Assets zusammen, mit der diese Lösungen und die gesamte Software-Lieferkette unterstützt werden. Wir sind seit über 30 Jahren im Geschäft. Über 1200 motivierte Mitarbeiter tragen dazu bei, dass unsere mehr als 80.000 Kunden Jahr für Jahr Renditen in Millionenhöhe erzielen. Besuchen Sie uns unter www.flexera.de.

Wenden Sie sich für weitere Informationen an:

Aingalls@flexera.com

*Alle Marken Dritter sind Eigentum der jeweiligen Inhaber.